wtorek, 1 lipca 2014

Kawałki kurczaka z duszonymi warzywami

Mój N. wrócił dziś wcześniej z pracy, efektem czego jest taki smakowity obiad, który czekał na mnie po powrocie do domu. Sam zapach, który dotarł do mnie już przy drzwiach, w znacznym stopniu poprawił mi humor zepsuty mało wakacyjną pogodą, brr... :) Aromatyczne kawałki mięsa skryte pod warzywną kołderką w towarzystwie pieczonych ziemniaków okazały się strzałem w dziesiątkę! Tego mi było trzeba :)
Ps. jak to dobrze, gdy N. wraca wcześniej z pracy.... Dziękuję



Składniki: / proporcje na 2 osoby /

- 4  porcje mięsa z kurczaka / u nas udka z kurcząt /
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- 1 duża cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 płaska łyżeczka mielonej słodkiej papryki
- 6 kulek pieprzu kolorowego
- 1/4 łyżeczki ziół prowansalskich
- 1 listek laurowy
- sól
- pieprz mielony
- olej do smażenia

Wykonanie:

Na rozgrzany olej włożyć umyte i osuszone mięso, podsmażyć krótko z każdej strony / dzięki temu zabiegowi mięso będzie bardziej soczyste /. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę, czosnek przeciśnięty przez praskę, startą na tarce o grubych oczkach marchewkę i pietruszkę oraz przyprawy. Podlać niewielką ilością wody / ok. 1/4 szkl., tyle, by warzywa nie przywierały do rondla /. Dusić pod przykryciem na wolnym ogniu ok. 50 min. W razie potrzeby doprawić do smaku. Podawać np. z pieczonymi ziemniakami i surówką / u nas buraczki z chrzanem /.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło nam będzie poznać Waszą opinię :)
Prosimy osoby "anonimowe" o podpisanie się - dobrze wiedzieć do kogo się zwracamy :)